Returer

 

Returer

Du är alltid välkommen att returnera ditt köp om det inte motsvarade dina förväntningar. Du har 14 dagars returrätt på varor som är i samma skick som vid mottagandet – det vill säga med taggar och i originalförpackning. Vid köp av badkläder och underkläder ingår att plasten ligger i botten vid retur.

-

Om så inte är fallet förbehåller vi oss rätten att vägra din retur. Ångerrätten löper från den dag du fick varan och 14 dagar framåt.

Det går inte att byta en vara. Om du vill ha en annan storlek eller färg, returnera helt enkelt din beställning. Du lägger sedan en ny beställning. 

En returetikett som du kan använda vid en eventuell retur är inkluderad i paketet. Du står själv för kostnaden att returnera en vara vid ångrat köp även om frakten var gratis från början.

Kostnaden för att använda returetiketten är 50 kronor och detta belopp dras av från din återbetalning när din retur har behandlats.

--

Om du ångrar ditt köp kan varorna returneras till:

System Transport

Att. Becksöndergaard WEB

Transportcenter Alle 19

7400 Herning

Danmark

Dokumentation av inköps- och returformulär

__

Du måste bifoga din 'delivery note' eller något annat dokumentärt bevis på ditt köp.

Du bör få ett certifikat för leverans som visar att du har returnerat varan i tid. Du är personligen skyldig att betala eventuella direkta kostnader som uppstår i samband med återlämnande av en vara. Vi tar inte emot paket som skickas med kredit vid leverans. När du returnerar är du ansvarig för att objektet har blivit korrekt förpackat. Du ansvarar för de eventuella risker som varan utsätts för från den tidpunkt då varan levererades.

-

Vi förväntar oss att du skickar varorna så fort som möjligt efter att du har meddelat oss om returen, och du måste returnera varorna inom 14 dagar efter att du har ändrat dig. Du kan inte ändra dig genom att bara vägra att ta emot eller hämta ut en order.

Observera att vi inte skickar e-postmeddelanden vid mottagandet av din retur. Du är välkommen att kontakta oss för ytterligare frågor.

 

Nekat mottagande av paket

Om du vägrar att ta emot ditt paket eller inte hämtar ut det innan GLS skickar tillbaka det, efter 7 kalenderdagar – debiteras du 129 SEK, vilket täcker returhanteringsavgifter för din beställning. Vi rekommenderar därför att du hämtar paketet och skickar tillbaka det själv.

 

Återbetalning

När vi har mottagit föremålet kommer vi att kontrollera det och återbetala dig med det belopp som du betalat vid inköpstillfället. Beloppet överförs alltid genom samma betalningsmetod som du använde för att betala för föremålet. Observera att vi endast återbetalar till det kreditkort som användes för att betala för beställningen. Beloppet brukar synas på ditt konto efter 5-7 arbetsdagar, beroende på kortleverantör.

Observera att du kan förlora ditt inköpsbelopp, helt eller delvis. Detta kommer att vara fallet om varans värde minskar eftersom:

  • du har använt varan
  • varan har skadats under tiden du varit ansvarig för den
  • du har hanterat varan på ett annat sätt än det som var nödvändigt för att du ska kunna bestämma varans typ, egenskaper och funktion
  • du har inte följt de restriktioner som gäller rätten att ändra dig, i samband med förseglingen, typ av objekt etc.

--

Klagomål

Som kund har du självklart rätt att klaga på föremål som har fel eller brister som var närvarande vid tidpunkten då varan såldes. Din rätt att göra anspråk på detta är giltig i två år och omfattar tillverknings- och materialfel.

Ditt köp omfattas av Danmarks “Sale of Goods Act”, inklusive regler om defekter. Det betyder att du antingen kan ha ett felaktigt föremål reparerat, byta ut, få dina pengar tillbaka eller en prisminskning, beroende på de specifika omständigheterna. Påståendet måste motiveras och defekten får inte uppstå på grund av felaktig användning av produkten eller något annat sådant skadligt beteende. Reklamationsrätten gäller därför inte om vi upptäcker att din produkt är skadad till följd av felaktig användning, bristande underhåll eller normalt slitage.

*Reklamationsrätten gäller inte förlust av knappar eller paljetter. Såvida du inte fått en redan defekt vara.

Kontakta oss innan du returnerar något.Du måste göra ditt klagomål inom en "rimlig period" för att ha upptäckt defekten i föremålet. Om du gör ett klagomål inom två månader efter att ha upptäckt defekten kommer anspråket alltid att vara i tid. Du kan klaga genom att kontakta oss via e-post: customerservice@becksondergaard.com eller via telefon till +45 39 29 00 50. Beroende på de specifika omständigheterna får du ytterligare instruktioner.

 

Varan ska skickas till:

System Transport

Att. Becksöndergaard WEB

Transportcenter Alle 19

7400 Herning

Danmark

 

När vi returnerar ett objekt begär vi att du ger så mycket detaljerad information som möjligt om problemet. Detta kommer att underlätta vår hantering och minimera hanteringstiden.

Om ärendet är berättigat kommer vi naturligtvis att återbetala eventuella rimliga fraktkostnader för att returnera varan till oss. Annars måste du täcka alla utgifter för transport personligen, inklusive våra fraktkostnader för retur av produkten efter undersökning. Vänligen kontakta oss innan du skickar tillbaka något.

Kom ihåg att varan alltid måste skickas korrekt förpackad och med leveransbevis. Du är personligen ansvarig för paketet/föremålen tills de har mottagits av oss. Av den anledningen bör du behålla ditt intyg om inlägg inklusive eventuell information om fraktkostnader och eventuella spår- och spårnummer.

Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas COD eller liknande. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått tillbaka de returnerade artiklarna, eller tills du har lagt fram dokumentation för att visa att du har returnerat varorna, beroende på vilket som inträffar först.

 

Behöver du hjälp?

Kontakta oss här.