BETALNING

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi använder Quickpay som möjliggör betalning med de vanligaste korten som Visa, Mastercard, Dankort, Maestro och American Express. Du har även möjlighet att betala via Klarna eller PayPal.

 

LEVERANS

Hur lång är leveranstiden?

I Sverige har vi en förväntad leveranstid på 2–4 arbetsdagar. Det kan dock bli förseningar hos fraktföretaget som vi inte har inflytande över. Om det har gått mer än 5 arbetsdagar och du inte har fått ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst.

 

När skickas min beställning?

Om du har gjort din beställning senast kl 12.00 på en vardag strävar vi efter att skicka den samma dag. Under hektiska perioder med rea, julklappsköp och liknande kan vi dock inte alltid klara detta. Du kommer att få ett mejl med en spårningslänk så snart din beställning har skickats.

 

Kan jag ändra min information på min beställning?

Tyvärr kan vi inte korrigera informationen på din beställning. Så fort en beställning har gjorts skickas den till lagret så att den kan packas så fort som möjligt.

 

Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning?

Tyvärr har vi inte möjlighet att lägga till eller ta bort produkter från din beställning, eftersom den lämnas vidare till lagret så snart den har gjorts så att vi kan skicka den så snart som möjligt.  Du måste därför antingen göra en ny beställning av det du vill ha, eller returnera det du vill ta bort med den bifogade returetiketten när du väl fått paketet. Det kostar 50 kr. att använda vår returetikett och beloppet dras av från din återbetalning.

 

Kan jag annullera min beställning?

Tyvärr har vi inte möjlighet att annullera din beställning. Så fort en beställning har gjorts skickas den till lagret så att den kan packas så fort som möjligt.  Du kan dock skicka tillbaka din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit paketet. Du kan använda den bifogade returetiketten, den kostar 50 kr. att använda, och beloppet dras av från din återbetalning.

 

Kan jag spåra min beställning?

Vi skickar ett mejl så snart beställningen har skickats. I det finns ditt spårningsnummer. Om du inte hittar ditt spårningsnummer, kan du kontakta vår kundtjänst.

 

Vad kostar frakten?

Frakt kostar 99 kr. Däremot är det fri frakt vid köp över 649 kr.

 

Vilka länder levererar ni till?

När du handlar på becksondergaard.se kan du bara välja Sverige när du ska uppge din adress. Om du vill ha din beställning levererad till ett annat land måste du besöka våra andra webbshoppar. Vi har gjort en lista för att klargöra vilka länder vi levererar till. Om du inte hittar det land du vill ha leverans till, betyder det att vi inte levererar dit.

 

www.becksondergaard.de

Tyskland

 

www.becksondergaard.com

Frankrike

Spanien

Belgien

Nederländerna

Österrike

Finland

Irland

Italien

Polen

Portugal

 

www.becksondergaard.net

England

 

www.becksondergaard.no

Norge

 

Www.becksondergaard.dk

Danmark

 

RETUR/REKLAMATION

Vad är er returpolicy?

När du har mottagit din beställning har du 14 dagar på dig att meddela att du vill returnera delar av eller hela beställningen. Du kan meddela vår kundtjänst på: kundservice@becksondergaard.se

Då har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka den till oss. 

 

Hur returnerar jag?

I alla svenska beställningar bifogar vi en returetikett i paketet som du kan använda om du vill returnera hela eller delar av beställningen. Det kostar 50 kr. att använda vår returetikett och beloppet dras av från din återbetalning.  Skulle du tappa din returetikett kan du kontakta vår kundtjänst som kan se till att du får en ny.

 

Om du inte använder den bifogade returetiketten ska paketet returneras till följande adress:

 

System Transport

Att: Becksöndergaard WEB

Transportcentrum Alle 19

7400 Herning

Danmark

 

Obs! Observera att paketet måste skickas direkt till adressen ovan eftersom vi inte har möjlighet att hämta det i en paketbutik. Tänk också på att kontrollera att fraktföretaget du använder levererar till företagsadresser, eftersom alla inte gör det.

 

Vad kostar det att returnera?

Du betalar själv för att returnera din beställning. Om du använder den förbetalda returetiketten som följde med din beställning, drar vi automatiskt 50 kr. från din återbetalning. Vår kundtjänst kan hjälpa dig om du behöver få en ny. Om du har betalat för den ursprungliga frakten och returnerar hela beställningen kommer den att återbetalas.

 

Min vara är defekt eller trasig, vad gör jag?

Om du köpte på becksondergaard.se:

När du handlar på becksondergaard.se erbjuder vi 2 års garanti. Skulle en produkt vara defekt, vänligen kontakta vår kundtjänst på kundservice@becksondergaard.se med ditt ordernummer. Berätta om defekten och bifoga gärna bilder om möjligt. Ju mer information du lämnar, desto enklare och snabbare kan vi hjälpa dig. Om vi bedömer att varan behöver returneras återbetalar vi returkostnaderna.

 

Läs mer om returer och reklamationer här: https://becksondergaard.se/pages/frakt-leverans

 

Om du köpte den från någon av våra återförsäljare:

Tyvärr kan vi inte hantera reklamationer på produkter köpta från våra återförsäljare, eftersom detta måste göras på inköpsstället. Du ska därför kontakta återförsäljaren där du köpte produkten för att få din reklamation behandlad. Tyvärr har vi inget inflytande på hur våra återförsäljare hanterar sina reklamationer.

 

ALLMÄNT/PRODUKTER

Har ni en storleksguide?

Alla våra styles är gjorda så att du kan utgå från att man använder samma storlek i alla våra saker. Om du ännu inte vet din storlek kan du använda vår storleksguide för att hitta den: https://becksondergaard.se/pages/sizeguide

 

Är ert PU veganskt?

Alla våra PU-produkter är gjorda av 100 % veganskt PU.

 

Hur tar jag hand om mina produkter?

Vi har gjort en skötselguide där du kan läsa mer om hur du tar hand om dina produkter beroende på material.

Du hittar den här: https://becksondergaard.se/pages/ta-hand-om-dina-produkter 

 

Hur skyddar ni mina uppgifter?

Du kan läsa mer om hur vi skyddar dina uppgifter i vår integritetspolicy som du hittar här: https://becksondergaard.se/pages/persondatapolicy